Page 376 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik V (2009), številki 9-10, ISSN 1408-8363
P. 376
PREVODI

7. Z zaupljivo ponižnostjo si vernik zagotovi stanovitnost
[…]
Kar zadeva svetega Pavla, nam ta ne brani vsakršnega miru, ampak
telesno brezbrižnost, ki potegne za seboj napuh, objestnost in zaniče-
vanje drugih, zatira ponižnost in spoštljivost do Boga ter vodi k
pozabi njegovih milosti. V tem odlomku namreč govori o poganih,
ki jim dokazuje, da Judov nikakor ni treba goreče in nečloveško žaliti,
zato ker so bili postavljeni na njihovo mesto, ki so ga drugi zavrnili.
Podobno ne poziva k strahu, po katerem bi se z osuplostjo33 opo-
tekali, ampak s tem, ko nas vabi k ponižnemu spoštovanju Božje
milosti, prav nič ne oslabi zaupanja, ki ga imamo vanj, kot je bilo
rečeno drugje.
Še več je: s svojimi besedami se ne obrača na vse, ampak na sekte,
ki so že obstajale. Zato ker je bila Cerkev razdeljena na dvoje in ker
sta bila vzrok ločitve zavist in napuh, sveti Pavel namreč graja pogane,
da če so bili postavljeni na mesto svetega in dednega ljudstva, potem
jih mora to navajati k strahu in skromnosti, kajti mnogi so bili naduti
in domišljavi, pa bi bilo zanje pametno, da bi porezali nečimrnost.
Vrhu tega smo že videli, da se mora naše upanje zanašati na
prihodnost, gledati onstran smrti in da ni nič bolj v nasprotju z
njegovo naravo kot oklevanje in vznemirjanje, kakor če dvomimo v
to, kar moramo narediti mi.

8. Razlika med občo in posebno poklicanostjo
Kar zadeva Kristusovo izjavo, da je veliko poklicanih in malo
izvoljenih (Mt 22,14), ni v njej nikakršne dvoumnosti, če se spomnimo
tistega, kar nam mora biti dovolj jasno: da vemo, sta dve vrsti pokli-
canosti.
Obstaja obča poklicanost, ki se nanaša na zunanjo pridigo evan-
gelija, s katero Gospod povabi k sebi vse ljudi brez razlike, tudi tiste,
ki jim jo je predložil z vonjem smrti in so namenjeni najhujši obsodbi.
Obstaja posebna poklicanost, ki je namenjena skoraj samo vernim
udeležencem, ko se po notranji luči njegovega Duha nauk ukorenini
v njihova srca; čeprav včasih takšno poklicanost uporabi tudi za tiste,

33 Z grozo.

374
   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381