Page 110 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 27, ISSN 2590-9754
P. 110
študijski večeri

ter da bi svojo srečo in vrlino dali drugim
in s tem vsem bitjem podelili blaženost.
Poleg opisanih meditacij je zelo razširjena in priljubljena praksa re-
citiranje manter. Tukaj gre za ponavljanje določenih kombinacij zlogov,
običajno v sanskrtu, ki v kombinaciji s predpisano vizualizacijo vpliva-
jo na naše notranje energije in jih s tem preobražajo, posledično pa pre-
obražajo tudi naš um. Vsaka mantra ima svoj specifičen namen, nekate-
re odstranjujejo strah, z drugimi razvijamo sočutje, modrost itd. Najbolj
rhjeaūmzmš. itre(jiezmngaa. nomtmraenmrtarazanvjiiejpamamdaomnsteroahčuuBtmujedaedloisoovčmsuethmjabaČintieijnpinreemtzaiegmah,eu4tmoomd)..aSmjepaton.unidapivaeldjdamenne­
od načinov, kako lahko razvijemo bodičito.

Bodičita v vsakodnevnem življenju
Neizogiben del razvijanja in poglabljanja bodičite je tudi implemen-
tacija v vsakodnevnem življenju, ki se lahko izkaže za veliko zahtevnej-
šo nalogo kot formalne prakse. Ko praktikant meditira v miru, brez več-
jih težav in nadlog, mu je lažje razviti sočutje in ljubezen do drugih kot
pa v včasih hektičnih razmerah vsakodnevnega življenja. Vendar pa je
lahko ravno vsakodnevno življenje pravi pokazatelj, kako daleč v svo-
ji transformaciji v bodisatvo je praktikant že prišel in koliko dela ima
še pred sabo.
Ena od temeljnih praks, ki zaobjema prakticiranje celotne poti bodi-
satve, je urjenje v šestih popolnostih. Prva izmed teh popolnosti je veli-
kodušnost, pri kateri praktikant razvija naravnanost, da bi bitjem lahko
dal vse tisto, kar potrebujejo, tako materialne stvari kot tudi podporo pri
duhovnem razvoju. Druga popolnost je etičnost oz. moralnost, ki vklju-
čuje izogibanje nevrlim dejanjem, še posebej škodovanju drugim bitjem,
saj bi bilo to v popolnem nasprotju z idealom sočutja bodisatve. Tretja
popolnost je potrpežljivost, kjer se praktikant trudi ohraniti miren in
sočuten um tudi v situacijah, ki bi sicer sprožile nemir ali jezo. Četrta

4 Buda sočutja se v tibetanščini imenuje Čenrezig (spyan ras gzigs), v sanskrtu pa
Avalokiteśvara.

108
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115