Page 157 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 28, ISSN 2590-9754
P. 157
božidar debenjak

O Mariji pa je beseda v perikopi o Kani Galilejski: Jezus in njegovi
učenci so povabljeni na svatbo; skrivnostni »tretji dan« je torek, tradici-
onalni judovski dan za svatbe. Na svatbi so tudi Marija in Jezusovi brat-
je. »Ko je vino pošlo, je rekla Jezusu njegova mati: ‚Vina nimajo.‘ In Jezus
ji je dejal: ‚Kaj imava ti in pa jaz, ženska (gynai)? Moja ura še ni prišla.‘«
Marija pa izsili čudež spremembe vode v vino. »Tako je Jezus v galilej-
ski Kani naredil prvo od znamenj in razodel svoje veličastvo, in njego-
vi učenci so verovali vanj. Potem je šel dol v Kafarnaum in z njim nje-
gova mati, njegovi bratje in njegovi učenci; in tam so ostali nekaj dni.«
(Jn 2,3–4.11–12) Nagovor z »ženska (gynai)« je grob, saj ga Marija prisi-
ljuje v čudež, za katerega je prezgodaj, saj »moja ura še ni prišla«. Jezus
tu mater ostro opozori: Ženska, ti od mene predčasno izsiljuješ čudež!
Se pa ta evangelij razlikuje od sinoptičnih tudi po tem, da govori o ma-
teri in bratih, kot da ga vsaj včasih spremljajo.

Evangelij po Janezu pa je tudi edini, ki govori o Jezusovi materi pod
križem.

6.
V treh sinoptičnih evangelijih (Mt, Mk, Lk) se ob križanju omenjajo
razne žene, »med njimi Marija Magdalena in Marija, mati Jakobova in
Jožefova, ter mati Zebedejevih sinov« (Mt 27,56) oz. »Marija Magdalena,
Marija, mati Jakoba mlajšega in Joseja, ter Salome« (Mk 15,40). Tu sta
dve učenki, Marija Magdalena in Salome, zraven pa ni Jezusove mate-
re Marije!
Podobno je ob pogrebu: navzoči sta Marija Magdalena »in ona druga
Marija« (Mt 27,51) oz. »in Marija Josetova« (Mk 15,47). Tudi h grobu pri-
dejo Marija Magdalena »in ona druga Marija« oz. »in Marija Jakobova
ter Salome«. O vstajenju pa poročajo »Marija Magdalena, Ivana, Marija,
mati Jakobova in še druge« (Lk 23,10).
Drugačno pa je poročilo četrtega evangelija:

155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162