Page 158 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 28, ISSN 2590-9754
P. 158
študijski večeri

Poleg Jezusovega križa pa so stale njegova mati, Marija Klopajeva in
Marija Magdalena. Ko je Jezus videl svojo mater in zraven stoječega učen-
ca, je rekel materi: ‚Ženska (gynai), glej, tvoj sin!‘ Potem je rekel učencu:
‚Glej, tvoja mati!‘ In od tiste ure jo je učenec vzel k sebi. (Jn 19,25–27)
Mati je sicer navzoča, toda predvsem zato, da bi bilo zanjo poskrblje-
no, s tem ko učenec prevzame človeške dolžnosti sina. Morda ta evange-
lij pripada tisti tradiciji, ki ima Jezusa, Marijinega »prvorojenca«, za nje-
nega edinega otroka, saj bi se sicer pričakovalo, da zanjo poskrbi kdo od
njegovih bratov. V tradiciji so namreč mnenja o sorodstvenem razmerju
do omenjanih bratov in sester deljena: bodisi so to bratje in sestre v na-
šem smislu, bodisi polbratje in polsestre iz Jožefovega prejšnjega zako-
na, bodisi bratranci in sestrične v smislu srbskega »brat od strica«. Naj
bo kakor koli, Jezus tu prenaša svojo človeško odgovornost za mater na
učenca. Vse, kar se temu dodaja več, je stvar teoloških spekulacij, iz sa-
mih besed pa tega ni razbrati.

7.
Zadnja omemba Marije, tu skupaj z Jezusovimi brati, je v Apostolskih
delih: enajst apostolov se je skupaj z omenjenimi v Jeruzalemu »zadr-
ževalo v gornjih prostorih hiše«. Tam so apostoli »enodušno vztrajali v
molitvi z ženami in z Jezusovo materjo in z njegovimi brati.« (Apd 1,13–
14). V nadaljevanju Apd je še več omemb Jezusovega brata Jakoba, ki je
vodil jeruzalemsko občino; omenja se tudi v Pavlovih pismih 1 Kor in
Gal. O Mariji pa niti besede več.

8.
To je torej vse, kar o Mariji piše v kanoničnih tekstih. Vse drugo je
izročilo zunaj Biblije, torej zunaj protestantskega načela sola Scriptura
– zgolj Sveto pismo.

156
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163