Page 233 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 28, ISSN 2590-9754
P. 233
karl barth

tem sicer povsem zasebnem obisku deležen, poudarja, da je bilo vzdušje
na srečanjih in pogovorih odprto, prijazno, vzpodbudno. Le na Papeški
lateranski univerzi – očitno »bolj papeški od papeža« – ga niso hoteli
sprejeti. Zato pa so bili toliko bolj odprti in spodbudni pogovori na je-
zuitski univerzi Gregoriana.

Za pogovore je Barth po temeljitem študiju koncilskih dokumentov
pripravil pisna vprašanja dveh vrst: enih, pri katerih je želel preveriti ali
dopolniti svoje razumevanje koncilskih dokumentov in v njih vsebova-
nih opredelitev, odločitev, presoj, in drugih, ki so izražala njegovo (te-
ološko, evangeličansko-protestantsko) kritičnost do nekaterih oprede-
litev in presoj. Vprašanja so sogovorniki dobili v roke pisno, če je bilo
potrebno z avtorjevimi sprotnimi ustnimi pojasnili. V običajno triur-
nih razgovorih (v francoščini) so izmenjali poglede; sporov in polemi-
ke se je Barth pri tem izogibal, saj, kot pravi, »v Rim gotovo nisem pri-
šel, da bi se prepiral«.

Naklonjeno izpostavi osebnost papeža Pavla VI., »modrega in na svo-
jevrsten način ponižno pobožnega človeka«, ki se je na koncilu in po
njem znašel pred težavno nalogo, da hkrati skrbi za pravo svobodo in
nujni red v katoliški cerkvi. Posebej da priznanje papeževemu pogum-
nemu in vztrajnemu prizadevanju za mir v Vietnamu in poudari, da
tokrat Cerkev v Rimu – kot tudi v Ženevi – ni molčala in ni blagoslav-
ljala orožja …

Barth je na obisku dobil potrjen vtis, da je s koncilom tudi katoliška
Cerkev v pravem in nepovratnem, čeprav ne vedno preglednem in vča-
sih počasnem gibanju, ki bi bilo lahko v marsičem vzgled in spodbuda
tudi protestantski strani. Upa, da reformatorji v katoliški Cerkvi pri pri-
lagajanju mišljenja in delovanja modernemu svetu ne bodo ponovili na-
pak novejšega protestantizma. »Papež ni Antikrist. Aparat tridentinskih
anatem proti nam je skupaj z drugo staro opremo le še v Denzingerju«
[zbornik/arhiv uradnih cerkvenih dokumentov in stališč]. Potrebno je
mirno in odločno nadaljevanje čiščenja, vsekakor najprej pred lastnim
pragom. Spreobračanje iz ene Cerkve v drugo – v eni ali drugi smeri –
samo po sebi nima smisla. Smiselno je lahko le, ko pomeni neko nujno

231
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238