Page 112 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVI (2020), številka 31, ISSN 2590-9754
P. 112
študijski večeri

umre ali se spremeni v novo obliko življenja (»zračna hčerka«, ki nima
več večne duše, lahko pa si jo ustvari z dobrimi deli [Andersen 1998, 55]).

Mala morska deklica, ki predstavlja budistični verski motiv, doži-
vi razsvetljenje, vendar s krščanskim žrtvovanjem mogoče pridobi več-
no dušo nazaj, a le z dobrimi deli. To je tipičen topos mešanja različnih
verskih motivov, morebitne relativizacije krščanskih motivov in hkrat­
ne evfemizacije.

O deklici, ki je stopila na kruh
Minila so mnoga leta od tedaj, ko je malo dekletce neutolažljivo joka-
lo zaradi ’uboge Inger’, in tisti otrok je postal stara žena, ki jo je zdaj Gos-
pod klical k sebi, in ravno v tistem trenutku, ko so vzniknile misli celot-
nega življenja, se je spomnila tudi, kako si kot majhen otrok ni mogla kaj,
da ne bi bridko jokala ob poslušanju zgodbe o Inger. (Andersen 2005, 57)
Prekipevajoča misel se je prelila v glas, šibko čivkanje je bilo prava oda
radosti, prebudila se je misel o dobrem dejanju in ptičica je vzletela iz svo-
jega zavetja; v nebeškem kraljestvu so že vedeli, kaj to pomeni za ptico!
(Andersen 2005, 59)
Gospod, ki sliši tudi neslišno hvalnico črvička, je zaznal to hvalnico, ki
se je dvigovala v miselnih akordih, kakor je psalm zazvenel v Davidovih
prsih, še preden se je prelil v besede in glasbo. (Andersen 2005, 59)
Čez jezero leti čigra!, so vzklikali otroci, ko so videli belo ptico; zdaj se
je spustila v jezero, zdaj se je dvignila proti jasnemu sončnemu nebu, ki se
je tako bleščalo. (Andersen 2005, 60)
Ta Andersenova pravljica vsebuje verske krščanske (David, hvalni-
ca, nebeško kraljestvo) in poganske motive (npr. literarni lik barjanke,
vodnega bitja, ki živi v močvirju oz. morosti).

Palčica
Pravljica Palčica preko poosebljenih literarnih likov tematizira in-
doevropski motiv dogovorjenih porok – bogati krt in palčica (»Dobila

110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117