Page 152 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVI (2020), številka 32, ISSN 2590-9754
P. 152
bilo je povedano

Čeprav je bil namreč v podobi Boga,
se ni ljubosumno oklepal svoje enakosti z Bogom,
ampak je sam sebe izpraznil
tako, da je prevzel podobo služabnika
in postal enak ljudem.
Po zunanjosti je bil kakor človek
in je sam sebe ponižal […]
do smrti na križu.
Zato ga je Bog povzdignil nad vse
in mu podaril ime,
ki je nad Vsakim imenom […]
in da vsak jezik izpove,
da je Jezus Kristus Gospod,
v slavo Boga Očeta. (Flp 2,6–11)
V Lukovem evangeliju pa eden od Jezusovih učencev po njegovi
smrti stvarno (in resignirano) opisuje svoje videnje in doživljanje Jezusa
Nazarenčana za časa njegovega življenja:

Bil je prerok, mogočen v dejanju in besedi pred Bogom. Vendar so ga
naši veliki duhovniki in voditelji izročili v smrtno obsodbo in križanje.
Mi pa smo upali, da je on tisti, ki bo odrešil Izrael, In vrh vsega je danes že
tretji dan, odkar se je to zgodilo. (Lk 24,19–21)
Kdo, kaj, kakšen naj bi bil Jezus iz Nazareta, Jezus Galilejec po spisih
Nove zaveze, za koga in za kaj so ga imeli tisti, med katerimi je živel in
deloval? Že dolgo je znana – gotovo poenostavljena, toda v osnovi ven-
darle ustrezna – shematična ocena: Pavlova pisma oznanjajo Jezusa kot
Kristusa, mesijo, Božjega sina, odrešenika; Jezus sinoptičnih evangeli-
jev je oznanjal Božje kraljestvo, njegov prihod in njegove zahteve in ni
razglašal sebe za mesijo in odrešenika; Janezov evangelij je svojevrstna
sinteza: v njem se Jezus sam razglaša/izreka za posrednika med Bogom
Očetom in ljudmi, »jaz sem pot, resnica in življenje« (Jn 14,6);16 Jezus sam
16 Že Jezusovo samopredstavljanje z besedami »Jaz sem« v Janezovem evangeliju
postavlja Jezusa Kristusa v zvezo z Bogom, ki se Mojzesu predstavi kot »Jaz sem,
ki sem« (»’Jaz sem’ me je vam poslal«) (2Mz 3,14). Tako Kee 1999, 154.

386
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157