Page 52 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 52
malo manj iz gorenjske regije (19 %). Več kot desetina sodelujočih učiteljev je iz
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
podravske (14 %), pomurske (11 %) in savinjske regije (10 %). Manj kot deseti-
na sodelujočih prihaja iz primorsko-notranjske regije (7 %), zasavske (5 %), ju-
govzhodne (5 %), koroške (4 %), obalno-kraške (3 %), posavske (2 %) in goriške
regije (1 %). Izkušnje s poučevanjem UPP je do sedaj imelo 46 % ravnateljev in
65 % učiteljev.
V kvalitativnem delu raziskave smo obiskali dve GŠ z javnoveljavnim progra-
mom, sodelovala pa sta dva ravnatelja, pet učiteljev, trije starši UPP in pet UPP.
POSTOPEK ZBIRANJA IN OBDELAVE PODATKOV
Zaradi časovne omejitve in obsežne ter široko razvejane mreže javnega glasbe-
nega izobraževanja v Sloveniji smo se odločili, da vprašalnik v elektronski obli-
ki s povabilom pošljemo ravnateljem vseh GŠ z javnoveljavnimi programi. Ker
je dostopnost elektronskih naslovov učiteljev omejena, je bilo od ravnateljev
odvisno, ali so k izpolnjevanju spodbudili tudi svoje učitelje. Anketna vprašal-
nika sta bila v aplikaciji 1KA dostopna tri mesece; tisti za ravnatelje (dostopen
v obdobju 7. 6.–7. 9. 2022) je vseboval 19 vprašanj, tisti za učitelje (dostopen v
obdobju 30. 9.–30. 12. 2022) pa 24 vprašanj, pri čemer sta oba vključevala vpra-
šanja izbirnega, odprtega in kombirniranega tipa.
Za kvalitativni del raziskave smo izbrali dve GŠ, v katerih so ravnatelji po-
trdili, da vključujejo večji delež UPP. Po pristanku ravnateljev, da sodelujejo
še v kvalitativnem delu, smo za dovoljenje, da njihov otrok sodeluje v raziska-
vi, vprašali tudi starše UPP in eno GŠ obiskali v novembru leta 2022 ter drugo
v marcu leta 2023. Polstrukturirani intervjuji so trajali različno dolgo (od de-
set minut do tri ure), pri tem smo upoštevali zmožnosti in časovno razpoložlji-
vost intervjuvancev.
Numerične podatke, pridobljene z anketnima vprašalnikoma, smo obdelali
kvantitativno, na ravni deskriptivne in inferenčne statistike (frekvence, odstot-
ki, srednje vrednosti, hi-kvadrat, korelacije). Podatke, pridobljene iz intervjujev
in odprtih vprašanj v anketnih vprašalnikih, smo analizirani kvalitativno de-
duktivno oz. hermenevtično v skladu s postavljenimi raziskovalnimi vprašanji
(Mesec, 1998; Vogrinc, 2008).
REZULTATI IN DISKUSIJA
Sprejemni preizkusi glasbene nadarjenosti oz. dostopnost glasbenih šol
Glasbene šole izvajajo različne programe in po dostopnih podatkih na stra-
neh Statističnega urada Republike Slovenije (b. l.) lahko razberemo, da je v šol-
skem letu 2018/19 (zadnji dostopni podatki) glasbene šole obiskovalo 24.153
52