Page 52 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 52

malo manj iz gorenjske regije (19 %). Več kot desetina sodelujočih učiteljev je iz
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
               podravske (14 %), pomurske (11 %) in savinjske regije (10 %). Manj kot deseti-
               na sodelujočih prihaja iz primorsko-notranjske regije (7 %), zasavske (5 %), ju-
               govzhodne (5 %), koroške (4 %), obalno-kraške (3 %), posavske (2 %) in goriške
               regije (1 %). Izkušnje s poučevanjem UPP je do sedaj imelo 46 % ravnateljev in
               65 % učiteljev.
                   V kvalitativnem delu raziskave smo obiskali dve GŠ z javnoveljavnim progra-
               mom, sodelovala pa sta dva ravnatelja, pet učiteljev, trije starši UPP in pet UPP.


               POSTOPEK ZBIRANJA IN OBDELAVE PODATKOV


               Zaradi časovne omejitve in obsežne ter široko razvejane mreže javnega glasbe-
               nega izobraževanja v Sloveniji smo se odločili, da vprašalnik v elektronski obli-
               ki s povabilom pošljemo ravnateljem vseh GŠ z javnoveljavnimi programi. Ker
               je dostopnost elektronskih naslovov učiteljev omejena, je bilo od ravnateljev
               odvisno, ali so k izpolnjevanju spodbudili tudi svoje učitelje. Anketna vprašal-
               nika sta bila v aplikaciji 1KA dostopna tri mesece; tisti za ravnatelje (dostopen
               v obdobju 7. 6.–7. 9. 2022) je vseboval 19 vprašanj, tisti za učitelje (dostopen v
               obdobju 30. 9.–30. 12. 2022) pa 24 vprašanj, pri čemer sta oba vključevala vpra-
               šanja izbirnega, odprtega in kombirniranega tipa.
                   Za kvalitativni del raziskave smo izbrali dve GŠ, v katerih so ravnatelji po-
               trdili, da vključujejo večji delež UPP. Po pristanku ravnateljev, da sodelujejo
               še v kvalitativnem delu, smo za dovoljenje, da njihov otrok sodeluje v raziska-
               vi, vprašali tudi starše UPP in eno GŠ obiskali v novembru leta 2022 ter drugo
               v marcu leta 2023. Polstrukturirani intervjuji so trajali različno dolgo (od de-
               set minut do tri ure), pri tem smo upoštevali zmožnosti in časovno razpoložlji-
               vost intervjuvancev.
               Numerične podatke, pridobljene z anketnima vprašalnikoma, smo obdelali
               kvantitativno, na ravni deskriptivne in inferenčne statistike (frekvence, odstot-
               ki, srednje vrednosti, hi-kvadrat, korelacije). Podatke, pridobljene iz intervjujev
               in odprtih vprašanj v anketnih vprašalnikih, smo analizirani kvalitativno de-
               duktivno oz. hermenevtično v skladu s postavljenimi raziskovalnimi vprašanji
               (Mesec, 1998; Vogrinc, 2008).


               REZULTATI IN DISKUSIJA


               Sprejemni preizkusi glasbene nadarjenosti oz. dostopnost glasbenih šol

               Glasbene šole izvajajo različne programe in po dostopnih podatkih na stra-
               neh Statističnega urada Republike Slovenije (b. l.) lahko razberemo, da je v šol-
               skem letu 2018/19 (zadnji dostopni podatki) glasbene šole obiskovalo 24.153

               52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57