Page 53 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 53

3
           udeležencev.  Prednost pri vpisu v program Glasba, ki nas v tem prispevku
           zanima, imajo bolj glasbeno nadarjeni učenci, kar se preverja s sprejemnimi
           preizkusi (Zakon o glasbenih šolah (ZGla-UPB1), 2006, 23. člen). Ob tem se
           postavlja vprašanje, kako so sprejemni preizkusi izvedeni oz. ali so ti dovolj
           senzibilni, da z njimi lahko ugotavljajo stopnjo glasbene nadarjenosti glede na
           različnost otrok, npr. pri UPP. Pred predstavitvijo analize podatkov je treba
           omeniti, da je v šolskem letu 2022/23 dobra polovica učiteljev v naši raziskavi
           (54 %) poročala, da poučuje UPP. Ker GŠ podatkov, kdo ima dejansko odločbo
           o usmeritvi, ne zbirajo, je to edini dostopen in relevanten podatek.
               Na vprašanje  Ali ocenjujete, da sprejemni preizkusi dopuščajo dovolj
           možnosti prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti UPP? smo dobili precej
           različne odgovore učiteljev in ravnateljev.

           Preglednica 1
           Učitelji in ravnatelji o možnostih prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti
           UPP

                                                         Učitelji GŠ Ravnatelji GŠ  Irena Lesar, Andreja Marčun Kompan, Sabina Autor ◆ o glasbenem izobraževanju učencev s posebnimi potrebami
            Odgovori
                                                         f   f(%)  f   f(%)
           Da                                           13   9 %  4   12 %
           Ne vem                                       27   19 %  3    9 %
           Ne                                           53   38 %  7   21 %
           Odvisno od primanjkljaja, ovire oz. motnje posameznega UPP  48   24 %  19   58 %
           Skupaj                                       141  100 %  33  100 %

               Da sprejemni preizkusi dopuščajo dovolj možnosti prilagajanja prever-
           janja glasbenih sposobnosti UPP, ocenjujeta podobna deleža učiteljev (9 %)
           in ravnateljev (12 %). Razlike med sodelujočimi pa so očitne pri vseh ostalih
           odgovorih, saj nasprotno – da sprejemni preizkusi ne dopuščajo dovolj
           možnosti prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti UPP – ocenjuje
           precej več učiteljev (38 %) kot ravnateljev (21 %). Tudi pri odgovoru, da je to
           odvisno od primanjkljaja, ovire oz. motnje posameznega UPP, se odstotki zelo
           razlikujejo, saj se je za ta odgovor odločila le četrtina (24 %) učiteljev in dobra
           polovica ravnateljev (58 %). Za možnost Ne vem pa se je določila petina (19 %)
           učiteljev in desetina (9 %) ravnateljev.
               Na vprašanje, za katere skupine UPP menite, da bi morali izvedbo spre-
           jemnega preizkusa posodobiti, pa so učitelji GŠ odgovarjali takole (možnih je
           bilo več odgovorov):
           3   Podrobnejši podatki kažejo, da je bilo v predšolsko glasbeno vzgojo vključenih 344 otrok, v
               glasbeno pripravnico 1.352 otrok, v plesno pripravnico 1.077 otrok, v program Glasba 19.882
               učencev in v program Ples 1.498 učencev (Statistični urad Republike Slovenije, b. l.).

                                                                            53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58