Page 53 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 53
3
udeležencev. Prednost pri vpisu v program Glasba, ki nas v tem prispevku
zanima, imajo bolj glasbeno nadarjeni učenci, kar se preverja s sprejemnimi
preizkusi (Zakon o glasbenih šolah (ZGla-UPB1), 2006, 23. člen). Ob tem se
postavlja vprašanje, kako so sprejemni preizkusi izvedeni oz. ali so ti dovolj
senzibilni, da z njimi lahko ugotavljajo stopnjo glasbene nadarjenosti glede na
različnost otrok, npr. pri UPP. Pred predstavitvijo analize podatkov je treba
omeniti, da je v šolskem letu 2022/23 dobra polovica učiteljev v naši raziskavi
(54 %) poročala, da poučuje UPP. Ker GŠ podatkov, kdo ima dejansko odločbo
o usmeritvi, ne zbirajo, je to edini dostopen in relevanten podatek.
Na vprašanje Ali ocenjujete, da sprejemni preizkusi dopuščajo dovolj
možnosti prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti UPP? smo dobili precej
različne odgovore učiteljev in ravnateljev.
Preglednica 1
Učitelji in ravnatelji o možnostih prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti
UPP
Učitelji GŠ Ravnatelji GŠ Irena Lesar, Andreja Marčun Kompan, Sabina Autor ◆ o glasbenem izobraževanju učencev s posebnimi potrebami
Odgovori
f f(%) f f(%)
Da 13 9 % 4 12 %
Ne vem 27 19 % 3 9 %
Ne 53 38 % 7 21 %
Odvisno od primanjkljaja, ovire oz. motnje posameznega UPP 48 24 % 19 58 %
Skupaj 141 100 % 33 100 %
Da sprejemni preizkusi dopuščajo dovolj možnosti prilagajanja prever-
janja glasbenih sposobnosti UPP, ocenjujeta podobna deleža učiteljev (9 %)
in ravnateljev (12 %). Razlike med sodelujočimi pa so očitne pri vseh ostalih
odgovorih, saj nasprotno – da sprejemni preizkusi ne dopuščajo dovolj
možnosti prilagajanja preverjanja glasbenih sposobnosti UPP – ocenjuje
precej več učiteljev (38 %) kot ravnateljev (21 %). Tudi pri odgovoru, da je to
odvisno od primanjkljaja, ovire oz. motnje posameznega UPP, se odstotki zelo
razlikujejo, saj se je za ta odgovor odločila le četrtina (24 %) učiteljev in dobra
polovica ravnateljev (58 %). Za možnost Ne vem pa se je določila petina (19 %)
učiteljev in desetina (9 %) ravnateljev.
Na vprašanje, za katere skupine UPP menite, da bi morali izvedbo spre-
jemnega preizkusa posodobiti, pa so učitelji GŠ odgovarjali takole (možnih je
bilo več odgovorov):
3 Podrobnejši podatki kažejo, da je bilo v predšolsko glasbeno vzgojo vključenih 344 otrok, v
glasbeno pripravnico 1.352 otrok, v plesno pripravnico 1.077 otrok, v program Glasba 19.882
učencev in v program Ples 1.498 učencev (Statistični urad Republike Slovenije, b. l.).
53